poniedziałek, 8 marca 2010

Przepis na... zieloną szydełkową bluzeczkę

Postanowiłam publikować w miarę możliwości kursy na szydełkowe robótki. Postaram się ukazywać taki kurs raz w miesiącu. Nie obiecuję, że będą to tylko seksowne damskie bluzeczki, bo robię zawsze to co lubię, a lubię też przytulanki, torebki, obrusy, serwety i temu podobne inne wynalazki. Taki kurs będzie obejmował schematy, wykroje, opis wykonania i zdjęcia mojej skończonej robótki (bądź etapy robienia w razie potrzeby).

Chciałabym wyraźnie zaznaczyć, że bluzki szydełkowe robię sama, czasem  wymyślam cały wzór i wykrój bluzki, czasem modyfikuję gotowe wzory ze specjalistycznych gazet, jak np. "Diana na szydełku", a czasem całą bluzkę robię od początku do końca zgodnie z zamieszczonym opisem.  Publikowane przeze mnie wzory wykorzystane w moich bluzkach (widoczne to będzie na zdjęciu) mogą pochodzić właśnie z tych gazet, pozwalam sobie je opublikować tylko ze względu na brak możliwości stworzenia własnego schematu wzoru szydełkowego. Pod postem zamieszczam informację o numerze i nazwie gazety z której dany wzór pochodzi.

Jeśli ktokolwiek zna jakiś program do tworzenia schematów wzorów szydełkowych (za wyjątkiem  SymblCro --->darmowa wersja demo do pobrania tutaj<---, w którym można tworzyć jedynie wzory kwadratowych i okrągłych serwetek) to serdecznie proszę o informację na maila. Dziękuję z góry :)

Proszę Was również o opinie i sugestie - czy zamieszczone wzory i opisy są czytelne, czy spełniają Wasze oczekiwania, czy też jakieś etapy są trudne i wymagają dokładniejszego omówienia. Za wszelkie rady będę wdzięczna. Uwagi proszę przesyłać na mój adres mailowy ---> paszczata [małpa]  gmail.com

4 lutego był pierwszy wzór na niebieską bluzeczkę, zauważyłam u kilku osób poważniejsze zainteresowanie szydełkową robotą i obiecałam wzór do zielonej bluzki - właśnie dziś ją zaprezentuję:

 

Materiały: szydełko 1,75mm, 150g bawełny, cekiny
Wykonanie: 
szydełkujemy kółka według poniższego schematu:



Kółka układamy zgodnie z zamieszczonym poniżej wykrojem:


i na koniec łączymy ze sobą zszywając igłą i kawałkiem włóczki. Na wybranym elemencie doszywamy kilka cekinów.




Prawda, że prosta?



Wzór zaczerpnięty z wydania "Małej Diany na szydełku" 4/2006

5 Comments:

maj. said...

Proste, śliczne, ale... To jednak wyższa sztuka :D
Pomysł na kursy świetny!!!

Dorota said...

Dla kogo proste dla tego proste...ech! nie dla mnie...
Pomysł na kursy bardzo dobry!

rosaliaa said...

wow, podziwiam wykonanie!

Anonimowy said...

Piękna bluzeczka, gratuluję! Też korzystałam z tego wzoru, jest bardzo wdzięczny i szybko się robi,tylko te łączenia... Zrobiłam tunikę dla siebie i jeszcze dwie dla dziewczynek w wieku szkolnym. Pozdrawiam, powodzenia w dalszych pracach:)Mama Stefanka

Anonimowy said...

wow! Ale ekstra bluzeczka!